Des de Santa Coloma de Queralt es poden fer d
Alta vall del Corb
Els trams on s'ha de creuar el riu no son transitables.
Punt d'inici i final: Santa Coloma de Queralt.
Distància: 40,100 km.
Durada: 2-3 dies.
Tipus de ruta: circular.
Dificultat física(*): moderada.
Dificultat tècnica(*): trams d'asfalt amb forts pendents; cal creuar el riu sense passera i en època de pluges ens haurem de descalçar.
Desnivell acumulat: 629 m de pujada i 529 m baixada.
Marques de seguiment: parcialment senyalitzat amb senyals Consell Comarcal de la Conca de Barberà. Connexió amb el GR®171.
(*) Dificultat física i tècnica segons el mètode SENDIF: metodologia homogènia per determinar i informar sobre la dificultat de les rutes a peu pensada per a aquelles persones que caminen de manera més esporàdica. Per a més informació: http://www.sompirineu.cat/
Descripció:
El riu Corb travessa les comarques de la Conca de Barberà, l'Urgell i les Garrigues creant un espai natural de gran interès. La Vall del riu Corb constitueix una unitat geogràfica, econòmica, ramadera i històrica que s'estén entre el nord de la Conca de Barberà i el sud de la comarca de l'Urgell. Un territori format per múltiples, pintorescos i frondosos boscos, amb poblets que amaguen racons d'una gran riquesa cultural i patrimonial.
En total el recorregut són quaranta quilòmetres d'història, simbolitzada per pobles de pedra, esglésies romàniques i gòtiques i ruïnes de monestirs.
En aquests darrers anys (2010 i 2013) s'ha renovat la senyalització de la part sud i s'ha modificat el traçat.