El GR 175 de La Ruta del Cister no tan sols és un sender de gran recorregut que enllaça els tres monestirs d'aquest orde: Santes Creus, Poblet i Vallbona de les Monges, sinó que, a més a més, ens dóna l'oportunitat de visitar diferents llocs d'interès cultural, paisatgístic i històric, i compartir l’experiència de participar als cants i pregàries dels monjos de Poblet i de les monges de Vallbona.
La ruta transcorre per corriols, pistes i camins tradicionals, alguns d'ells recuperats. Per les planes de les tres comarques ( l'Alt Camp, la Conca de Barberà i l'Urgell); per les serres prelitorals de Miramar, muntanyes de Prades, Comaverd i el Cogulló; per les serres del Tallat i Forès i per les valls del riu Gaià i Francolí.
La ruta principal té 104,500 km amb una altitud màxima de 906 metres, al cim del Comaverd. Es pot fer a peu o en BTT. Està organitzada de forma circular i bidireccional en tres sectors amb origen i final als monestirs. Compta amb tres variants per als ciclistes: al Cogulló, a Prenafeta i a la serra del Tallat; i un sender alternatiu, el GR-171, de Montblanc a Poblet.
Actualment, s’estan duent a terme les tasques de reforma del sender que consten de dues fases:
La primera inclou canvis d’itinerari en els punts que ho requereixin i de reciclatge i identificació de la senyalització ja existent així com la instal·lació d’infraestructures de pas i seguretat, ara ja finalitzada. Les modificacions del traçat és localitzen a:
La segona contempla el reforç de la senyalització vertical al llarg del recorregut. La senyalització horitzontal (marques blanques i vermelles del GR) i la neteja de la contaminació pictòrica d’altres tipus de marques.
Aquesta reforma es deu als nombrosos canvis soferts al llarg de tota la ruta en el territori i el paisatge: asfaltat de camins, infraestructures viàries, parcs eòlics, ampliació de camins carreters, urbanitzacions, etc., que s’han anat produïnt durant els més de deu anys d’ençà de la seva creació.
A la vegada, s’està treballant per potenciar-lo com a producte de turisme rural i d’interior que contribueixi a dinamitzar les tres comarques de La Ruta del Cister.
També s’està treballant en la redacció de la nova guia i el mapa que ben aviat podreu adquirir. Mentrestant us pot ser molt útil els traçats per a GPS que podeu consultar i descarregar en aquesta mateixa pàgina.
Descarrega't aquí el track nou del GR 175 Etapes del recorregut.
Descarrega't aquí el track del tram GR 171 Variació Montblanc - Poblet Descarrega't aquí el track del tram GR 175 1er. Sector
Descarrega't aquí el track del tram GR 175 2on. Sector
Descarrega't aquí el track del tram GR 175 3er. Sector
|